İşletme Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12573/411
Browse
Browsing İşletme Bölümü Koleksiyonu by Subject "brand management"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article EXPANDING THE BOUNDARY OF BRAND EXTENSIONS THROUGH BRAND RELATIONSHIP QUALITY(VILNIUS GEDIMINAS TECH UNIVSAULETEKIO AL 11, VILNIUS LT-10223, LITHUANIA, 2016) Arikan, Esra; Yilmaz, Cengiz; Bodur, Muzaffer; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yilmaz, CengizResearch on brand extensions identifies the concept of perceived fit as the prime determinant of success. Yet, it is not difficult to find examples of brands that have been extended successfully into "perceptually distant" domains. In an attempt to resolve this discrepancy between research insights and practical experiences, the study investigates the role of Brand Relationship Quality (BRQ) as a critical factor determining consumer responses to brand extensions. The proposed model is tested separately in the context of three different fit scenarios (high, moderate, and low) with data from 502 consumers. The results indicate that BRQ and perceived fit exert independent effects on consumer responses and complement each other as they jointly influence evaluations of brand extensions. The study therefore extends existing theory by providing evidence that the brand extension phenomenon cannot be explained justly without including constructs that portray personal relationships consumers develop with brands and provides insights for marketers and researchers as to how such relationships can be integrated in formulations of successful brand extension strategies.Article KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller(Erhan AYDIN, 2023) Sarp, Serap; Uygur, Selçuk; 0000-0002-2560-4105; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Sarp, SerapBu araştırmada KOBİ’lerin kurumsal marka kavramını nasıl tanımlandığı, kurumsal marka sahibi olmalarının önündeki engeller ve KOBİ’lerde marka anlayışı keşfedilmeye çalışılmıştır. Kurumsal marka sahibi olmanın işletmeler için rekabet avantajı sağladığı ve birçok pazar avantajını beraberinde getirdiği literatürde vurgulanmıştır. Ancak, literatürdeki kurumsal marka araştırmalarının büyük işletmelere odaklandığı ve KOBİ'leri göz ardı ettiği görülmüştür. KOBİ'lerin dünya genelinde önemli bir ekonomik rol oynadığı göz önüne alındığında kurumsal marka oluşturmanın onlar için de uzun vadede faydalar saylayacağı öngörüldü. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı KOBİ'lerin kurumsal marka oluşturmasını daha iyi anlamak ve literatürdeki bu boşluğu doldurmaktır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre KOBİ'lerde kurumsal markayı tanımlama ve geliştirmede işletme sahipleri ve yöneticilerinin rolünün büyük olduğunu ve bu kişilerin karakterinin kurumsal kültür ve kurumsal kimliği üzerinde etkili olduğunu ortaya çıkmıştır. Çalışma Türkiye'nin Kayseri şehrinde farklı sektörlerden 15 KOBİ sahibi veya yöneticisi ile yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanarak gerçekleştirilmiştir. Veriler tematik analiz yöntemi ile incelenmiş ve beş ana tema belirlenmiştir: kurumsal marka kavramı, girişimci markası, ürün/hizmet markası, kurumsal marka sahibi olmanın önündeki engeller ve başarı. Sonuç olarak, bu araştırma KOBİ'lerin kurumsal marka oluşturmasının önemini ve işletme sahipleri/yöneticilerinin bu süreçteki kilit rolünü vurgulamaktadır. Bu çalışmanın KOBİ'ler için kurumsal marka oluşturma sürecini daha iyi anlamak ve geliştirmek isteyen işletmelere rehberlik edebileceği düşünülmektedir.