Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma Eğitimlerinde Oyun Tabanlı Öğrenmenin Etkisi

dc.contributor.advisor Sütçü, Muhammed
dc.contributor.advisor Bengü, Elif
dc.contributor.author KURT ÖZDEN, BURCU
dc.contributor.author Özden, Burcu Kurt
dc.contributor.department AGÜ, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü en_US
dc.contributor.institutionauthor KURT ÖZDEN, BURCU
dc.contributor.other 01. Abdullah Gül University
dc.date.accessioned 2020-07-21T14:10:36Z
dc.date.available 2020-07-21T14:10:36Z
dc.date.issued 2019 en_US
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Günümüzde iş dünyası liderlerinin ve yöneticilerinin en çok endişe ettiği konu başarının sürdürülebilirliği konusudur. İş dünyasında şöhreti çok kısa süren birçok lider, şirket, ürün ve hatta sanayi alanları bulunmaktadır. Böyle bir ortamda sürekli zirvede kalmanın ve rekabet yeteneğini üst seviyede tutmanın anahtarı nedir? sorusu büyük ya da küçük ölçekli tüm işletmelerin cevabını aradığı sorudur. Bu nedenle firmalar süreçlerini iyileştirmek için farklı stratejileri ve yenilikleri uygulamaya çalışmaktadırlar. Bu doğrultuda karşımıza Yalın Üretim, Altı Sigma ve Yalın Altı Sigma kavramları çıkmaktadır. Yalın Üretim Sistemi, ana hatlarıyla, II. Dünya Savaşı sonrası Japonların ve özellikle Toyata çalışanlarının geliştirdikleri, işletmedeki tüm israfların ortadan kaldırılması ve insana saygıyı temel alan bir metodolojiler bütünüdür. Japon firmalarının çalışmaları ile lider konuma gelmeleri, özellikle Amerikan firmalarının dikkatini çekmiştir. Bu doğrultuda müşterinin beklentilerini karşılayacak kalite iyileştirmelerini içeren Altı Sigma yöntemi, bir Amerikan Şirketi olan Motorola'nın liderliğinde, uygulanmaya başlamıştır. 2000'li yıllarda Altı Sigma teknikleri ile eş zamanlı olarak Yalın Üretim tekniklerinin de kullanıldığı 'Yalın Altı Sigma' kavramı ortaya çıkmıştır. Yalın Altı Sigma, müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda, israfı azaltmayı, verimliliği arttırmayı ve kaliteyi artırmayı amaçlayan yönetim sistemidir. Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma sistemlerinde en önemli unsurlardan biri insana saygı ve insana değer vermektir. Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma sistemleri zorunluluk olmaktan çıkıp firma kültürü haline geldiğinde başarı, sürdürülebilir olmaktadır. Bu sistemlerin kültür haline gelebilmesi için doğru teknikler ile doğru eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma sistemini uygulayan firmalar eğitim seçiminde doğru tercihi yapamadıkları ve çalışanları bu kültüre adapte edemedikleri için yeni iyileştirme sistemleri firmaların felaketine sebep olabilmektedir. Firmaların eğitim seçiminde yaşadıkları zorlukları teknik bir bakış açısı ile çözümlemeyi hedefleyen bu çalışma hem üretim tesislerindeki uygulamalara hem de akademik literatüre katkıda bulunacak niteliktedir. Bu çalışmada Yalın Üretim Sistemi, Altı Sigma Yöntemi, Yalın Altı Sigma Yöntemi genel hatlarıyla anlatılmıştır, yeni bir yalın oyun tasarlanmıştır ve Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma eğitimlerinde oyun temelli öğrenme tekniklerinden biri olan yalın oyunların kullanılmasının öğrenmeye etkisi analiz edilmiştir. Bu tezin amacı: 1. Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma yönetim sistemini kullanan işletmelerde oyun temelli öğrenmenin etkilerini analiz etmek ve 2. Firmaları doğru eğitim tekniklerini seçme konusunda yönlendirmektir. Anahtar Kelimeler: Yalın Altı Sigma, Eğitim, Oyun Temelli Öğrenme, Yalın Oyun, Oyunlaştırma
dc.description.abstract Nowadays, business leaders and managers are highly concerned about the sustainability of their success. In the business world, there are many leaders, companies, products, and even industrial areas that have a short-term reputation. What is the key to be at the top constantly and to keep the competition ability at a high level in such an environment? Most small and big companies try to find answers to this question. For this reason, they try to implement different strategies and innovations to improve their process and standards. Accordingly, we face the Lean Production System, Six Sigma, and Lean Six Sigma concepts. Japanese employees of Toyota Company developed the Lean Production system after the Second World War. It is a methodology 'that is based on the elimination of all wastage in the enterprise and respect for human,' The leading position of Japanese companies with their works has attracted the attention of American companies in particular. The Six Sigma method, which includes quality improvements to meet the expectations of the customer, was implemented under the leadership of Motorola, which was an American Company. In the 2000s, the Lean Six Sigma management system, which simultaneously used Lean Production techniques with Six Sigma techniques, has emerged. Lean Six Sigma is a management philosophy that aims to reduce waste, increase productivity, and improve product quality in line with customer demands and expectations. One of the most critical elements in Lean Production and Lean Six Sigma systems is to respect human beings and to value people. For Lean Production and Lean Six Sigma systems to be successful, when these techniques are no longer mandatory and become a company culture, success is sustainable, the right techniques should be provided with the right training for these systems to be able to become the culture. Since companies implementing Lean Production and Lean Six Sigma system cannot make the right choice in training and cannot make their employees adapt to this culture, new improvement systems can cause misfortune of the companies. This study, which aims to solve the difficulties of the companies in the selection of training with a technical point of view, will contribute to both the applications in the production facilities and the academic literature. In this study, the Lean Production System, Six Sigma Method, Lean Six Sigma Method are explained in general, new lean game is designed and the effect of using game-based learning techniques on Lean Production and Lean Six Sigma training is discussed. The aim of this thesis is: 1. To analyze the effects of game-based learning in training that use Lean Production and Lean Six Sigma management system on learning and 2. To guide the companies on selecting the right training techniques. Key Words: Lean Six Sigma, Training, Game-Based Learning, Lean Game, Gamification en_US
dc.identifier.other Tez No: 572307
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12573/326
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmXj9poepDAZ-uSbTfYcyMXauYKqwVruDziIQO50cDc4O
dc.language.iso eng en_US
dc.language.iso en
dc.publisher Abdullah Gül Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Industrial And Industrial Engineering en_US
dc.subject Endüstri Ve Endüstri Mühendisliği
dc.title Yalın Üretim ve Yalın Altı Sigma Eğitimlerinde Oyun Tabanlı Öğrenmenin Etkisi
dc.title The Effect of Game-Based Learning in Lean Production and Lean Six Sigma Training en_US
dc.title.alternative Yalın üretim ve yalın altı sigma eğitimlerinde oyun tabanlı öğrenmenin etkisi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Sütçü, Muhammed
gdc.description.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 142
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.identifier.yoktezid 572307
relation.isAuthorOfPublication 346bb5cc-f5cb-4f40-bd6f-995436a96d63
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 346bb5cc-f5cb-4f40-bd6f-995436a96d63
relation.isOrgUnitOfPublication 665d3039-05f8-4a25-9a3c-b9550bffecef
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 665d3039-05f8-4a25-9a3c-b9550bffecef

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
THE EFFECT OF GAME-BASED.pdf
Size:
3.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: