A Modular Buck-Boost Drive System for Torque Ripple Minimization of Switched Reluctance Machines

No Thumbnail Available

Date

2021

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu makalede modüler yapıda olan üç fazlı bir alçaltıcı yükselticianahtarlamalı relüktans motoru sürücü (ARM) sistemi önerilmiştir. Butopolojide üç fazlı ARM sürücü üç adet tek-fazlı modülün paralelbağlanmasıyla oluşturulmuş olup, her tek-fazlı sürücü bir çift yönlü çalışan alçaltıcı-yükseltici DA/DA dönüştürücü ve bunun sonrasınabağlanmış bir H-köprü eviriciden oluşmaktadır. DC/DC dönüştürücü fazgeriliminin doğrultulmuş formunu oluşturmakta ve H-köprülü evirici deoluşturulan gerilimin yönünü değiştirerek çıkış geriliminin polaritesinikontrol etmektedir. Bu yapı faz gerilimlerinin birbirinden bağımsız olarakayarlanmasına önayak olarak, hızlı enerjilenmeyi ve demagnetizasyonumümkün kılmaktadır. Bunun sonucunda komütasyon performansıiyileştirilmiş ve moment salınımı azaltılmıştır. Gerilim dinamik olaraksürekli regüle edildiğinden büyük DC-bara kondansatörlerine olan ihtiyaçortadan kalkmış ve böylece sürücü boyutu ve maliyeti azaltılmıştır.Önerilen sistemin üstünlüğünü doğrulamak ve bu sitemi gelenekselsistemle karşılaştırmak üzere MATLAB® /Simulink® ortamında bir dizibenzetim çalışması yapılmıştır. Önerilen sistem ile sadece momentsalınımı azaltılmamış daha yüksek bir amper başına moment oranı da eldeedilmiştir.

Description

Keywords

Mühendislik, Elektrik Ve Elektronik, Mühendislik, Makine

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A
OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
N/A

Source

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

Volume

10

Issue

1

Start Page

63

End Page

70
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals