COVID-19 Döneminde Türkiye ve İsveç'te Uygulanan Politikaların Fırsat Eşitliği ve Eğitim Çıktıları Üzerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024, 2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abdullah Gül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

This thesis delves into the impact of COVID-19 policies implemented in Türkiye and Sweden on equal opportunity within higher education and explores the consequential higher education outcomes. The research employs a mixed-methods approach, incorporating both qualitative and quantitative methodologies. Through an examination of socio economic structure, education system, the study elucidates the distinctive approaches taken by Türkiye and Sweden. The findings contribute significantly to a comprehensive understanding of global education policy responses during crises, emphasizing the pivotal role of ensuring equal opportunity. By scrutinizing the specific measures undertaken by both countries, this study not only informs the on education policy during extraordinary times but also provides valuable insights for policymakers, educators, and stakeholders seeking to enhance equal opportunity and foster positive outcomes in higher education.
Bu tez, Türkiye ve İsveç'te uygulanan COVID-19 politikalarının yükseköğretimde fırsat eşitliği üzerindeki etkisini ve bunun sonucunda ortaya çıkan yükseköğretim sonuçlarını incelemektedir. Araştırma, hem nitel hem de nicel metodolojileri içeren karma bir yöntem yaklaşımı kullanmaktadır. Çalışma, sosyo-ekonomik yapı ve eğitim sisteminin incelenmesi yoluyla Türkiye ve İsveç'in farklı yaklaşımlarını ortaya koymaktadır. Bulgular, fırsat eşitliğinin sağlanmasının çok önemli rolünü vurgulayarak, krizler sırasında küresel eğitim politikalarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasına önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır. Her iki ülke tarafından alınan özel önlemleri inceleyen bu çalışma, olağanüstü dönemlerde eğitim politikası hakkında bilgi vermenin yanı sıra, fırsat eşitliğini geliştirmek ve yükseköğretimde olumlu sonuçları teşvik etmek isteyen politika yapıcılar, eğitimciler ve paydaşlar için de değerli içgörüler sunmaktadır

Description

Keywords

Economics, Ekonomi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

68
Page Views

292

checked on Dec 05, 2025

Downloads

167

checked on Dec 05, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo