Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12573/406

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 3 of 3
  • Other
    ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ YAYIN YÖNERGESİ
    (Abdullah Gül Üniversitesi, 2018) AGÜ
    ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ YAYIN YÖNERGESİ
  • Other
    ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ DİJİTAL YAYINLAR UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
    (Resmi Gazete, 2012) AGÜ
    Abdullah Gül Üniversitesinden: ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ DİJİTAL YAYINLAR UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
  • Article
    Üniversite Kütüphanecilerinin Yapay Zeka Algıları, Kütüphanelerde Uygulama Alanları ve Geleceği
    (Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK), 25.12.2024) ÇUHADAR, Sami; MERT, Selma; GEZER, Çağatay; HELVACIOĞLU, Ece; ARUS, Oya; ASLAN, Özlem; KARSLI, Melahat; SÖNMEZ, Çiğdem; TAŞ, Ali; AÇIKALIN, Cansu; AYDEMİR MAZLUMOĞLU, Ayça; ERKEN, Mehmet; YILMAZ, Müberra; GÜRDAL, Gültekin; ARAZ ÇERKEZ, Özlem; UĞUR, Emrullah; MENEMENLİOĞLU, Alper; ŞENOĞLU, Aysel; ATLI, Songül; AGÜ; MERT, Selma
    Günümüzde kütüphaneler, değişen teknoloji ve yeniliklerden etkilenen kurumlar arasında yer almaktadır. Yapay zeka teknolojilerinin popüler hale gelmesi, kütüphane hizmetlerini de dönüştürmeye başlamıştır. Bu araştırmada, Türkiye’deki üniversite kütüphanelerinin yapay zeka teknoloji ve uygulamalarının gelişim sürecinde yapmış olduğu ve yapmayı planladığı düzenlemeleri tespit etmek ve ilgili döneme özel geliştirdikleri hizmetleri belirlemek amacıyla bir anket uygulanmıştır. Anket, Türkiye’deki 208 üniversite kütüphanesinden 111 üniversite kütüphanesi yöneticisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi ile üniversite kütüphanelerinin yapay zeka teknolojileri ve uygulamaları hakkındaki durumu, bilgi ve farkındalık düzeyleri belirlenmiş, eksik ve zayıf yönlerin geliştirilmesine yönelik önlemler ve öneriler sunulmuştur. İlgili araştırma, yapay zeka konusunda Türkiye’de üniversite kütüphanesi yöneticilerinden görüş ve öneri alarak gerçekleştirilen ilk ve en kapsamlı çalışmadır. Araştırma bulguları, üniversite kütüphanelerinin ChatGPT, Gemini, Grammarly vb. yapay zeka uygulamalarını belirli düzeyde kullandıklarını ancak yapay zeka ile ilgili kurumsal politika geliştirme, personele yetkinlik kazandırma ve planlama konularında ihtiyaçlarının olduğu ortaya çıkmıştır.