Psikoloji Bölümü
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12573/833
Browse
Browsing Psikoloji Bölümü by Scopus Q "N/A"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Beyond Moral Foundations: In it What is in it(2023) Özkan, Türker; Yalçındağ, Bilge; 0000-0001-7867-7845; AGÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü; Yalçındağ, Bilge; 01. Abdullah Gül UniversityAhlak kavramının içeriği nedir? Bu soru yıllar boyu psikoloji literatüründe kısmen dar bir bakış açısı ile zarar vermemek ve adil olmak şeklinde yanıtlanmıştır. Geçtiğimiz 30 yılda yapılan araştırmalarla ahlak anlayışı oldukça genişlemiştir. Farklı alanlardaki ilerlemeler ahlaka daha kapsamlı bir bakış açısı getirilmesini sağlamıştır; özellikle ahlaki temeller kuramı (ATK), sadakat, otorite ve kutsallık gibi başka ahlaki ilkelerin de varlığını iddia etmiştir. Mevcut araştırma, iki niteliksel çalışmayla sıradan insanların ahlak anlayışını araştırmıştır. İlk çalışmada, ATK’nin ahlaki temel tanımlarını kullanarak katılımcılar tarafından nasıl algılandıklarını anlamayı amaçladık. İkinci çalışmada ise daha yapısal olmayan bir yol kullanarak ahlakı, ahlaklı insanı ve ahlaksız insanı nasıl tanımladıklarını anlamaya çalıştık. Bulgular çoğulcu ahlaki bakış açısını doğrulamıştır. Bununla beraber, ahlaki temellerde daha net işevuruk tanımların gereği ve çeşitli değişiklik önerileri dile getirilmiştir. Sonradan eklenen bir ahlaki kavram olan özgürlük, daha geniş yönleriyle birlikte ahlaki bir temel olarak da desteklenmiştir. Sonuçlar ATK’nin bakış açısını bireysel, toplumsal ve evrensel düzeydeki ahlaki ilkelerle genişletmekte ve ahlaki duygular, erdemler ve kötülükler gibi yeni araştırma alanları sunmaktadır.Article Citation - Scopus: 1The Communication Strategies of Ideologically Polarized Civil Society Organizations on Twitter: The Case of Turkey(Springer Nature, 2022) Akboga, Sema; Arik, Engin; 0000-0003-0937-9961; 0000-0002-0981-257X; AGÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü; Arık, Engin; 01. Abdullah Gül University; 06. İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi; 06.02. PsikolojiWe investigated how ideologically polarized civil society organizations (CSOs) in Turkey use Twitter. We analyzed tweets from 20 CSOs in Turkey for a period of 7 months by using the Information-Community-Action framework. For all types of CSOs, the number of information tweets was higher than the number of action tweets, which, in turn, was higher in number than the community tweets. Religious/conservative and anti-government CSOs posted significantly more tweets than secular and pro-government CSOs, respectively. Religious/conservative and pro-government CSOs posted more information and community tweets than secular and anti-government CSOs, respectively. The number of anti-government CSOs’ action tweets was higher than that of pro-government CSOs. We, therefore, propose that the ideological stance of a CSO is a factor affecting the content of its tweets in societies where CSOs are politically polarized. © 2024 Elsevier B.V., All rights reserved.