Projeler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12573/2898
Browse
Browsing Projeler by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 465
- Results Per Page
- Sort Options
Research Project COVID-19 Döneminde Uzaktan Yükseköğrenim: Nicel ve Nitel AnalizProje bir devlet üniversitesi örneği üzerinden, Covid-19 olağanüstü durumu ile birlikte başlatılan uzaktan eğitim faaliyetlerinin öğrencilerin başarı ve motivasyonları üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmada 13 Mart 2020 öncesi yüz yüze gerçekleşen öğretim yöntemi çıktıları ile 23 Mart 2020 tarihinde başlayan uzaktan öğretim yöntemlerinin çıktılarının ekonometrik modeller aracılığıyla karşılaştırılması yapılmıştır.Research Project Yabancı Dil Öğretiminde Öğrencilerinin Dinleme Aktivitelerinin Telaffuz Becerilerine EtkisiDil öğretimi dil bilgisi ve kelime gibi sadece belirli beceriler veya yan becerilere odaklanmak değildir. Bir dili konuşmak için, insanların duyduklarını anlamaları ve belli bir oranda o dilin seslerini üretebilmeleri gerekmektedir. Dil öğretiminde tüm beceriler el eledir ve dil öğretimi içiçe ilişkili tüm becerileri içerir. Bu sebeple, bu proje, öğrencilerin dinleme pratiklerinin telaffuz becerilerine etkilerini görmek amacıyla dizayn edilmiştir. Bu proje için yarı deneysel araştırma şekli kullanılacaktır. Araştırma, öntest/sontest araştırma dizaynına sahip olacak ve temel olarak nicel araştırma ve analiz yöntemleri kullanılacaktır. Katılımcılar İngilizce Öğretmenliği bölümünden 50 öğrenci olacaktır. 10 hafta sürecek olan dinleme derslerinden önce, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinden ses kaydı toplanacaktır. Ses kayıtları, belli kelimeleri ve araştırmacı tarafından belirlenen cümleleri içerecektir. 10 haftalık dinleme derslerinin ardından, aynı sözcük ve cümleleri içeren bir başka ses kaydı toplanacaktır. Sonuçlar, iki ses kaydı arasındaki telaffuz farklılıkları göz önüne alınarak değerlendirilecektir. Sonuçların, dinleme derslerinin öğrencilerin telaffuz becerileri üzerinde olumlu bir gelişmeyi göstereceği beklenmektedir.Research Project Yang-Mills Kuramında Korunan Yüklerin Ayar Dönüşümleri Altında Değişmeyen Bir Akım Teriminden Elde EdilmesiKozmolojik Einstein teorisine benzer şekilde, Yang-Mills Kuramında Korunan Yüklerin Ayar Dönüşümleri Altında Değişmeyen Bir AkımTeriminden Elde Edilmesi için Bianchi eşitliklerinden yararlanılmasıResearch Project Çocuklar için Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Atölyesi-Erişilebilir ve Temiz EnerjiGültekin Gürkan İlköğretim Okulu 3. Sınıf öğrencilerine 27 Aralık 2024 tarihinde SKA 7 Erişilebilir ve Temiz Enerji odağında Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları eğitimi tamamlandı.Research Project EGERA - Effective Gender Equality in Research and the AcademiaEGERA brings together eight research and higher education institutions in seven EU member states (Belgium, the Czech Republic, France, Germany, the Netherlands, Portugal and Spain) + Turkey, bound by a same commitment to the dual objective of achieving gender equality in research, and strengthening the gender dimension in research. Made up of five universities covering an ample array of disciplines, from social sciences to STEM, a research centre on climate change belonging to the Czech Academy of Science, an independent evaluation structure specialized in the design and monitoring of gender equality plans, EGERA is coordinated by Sciences Po, a leading institution in social sciences in Europe. With view to bring about sustainable and measurable cultural and organizational changes to promote gender equality, EGERA has secured the full support of the top management structures of its respective partner institutions. Fully-fledged Gender Equality Action Plans (GEAPs) will be implemented and continuously enhanced along this four-yearlong project by the seven implementing partners. GEAPs will articulate a structural understanding of gender inequalities and bias in research with a set of actions covering the most salient issues with respect to the recruitment, retention, appraisal and empowerment of women in research, and to the mainstreaming of gender knowledge across disciplinary fields. Drawing upon innovative methods, of which some have been experimented and evaluated under previous/on-going FP7 projects, our cumulative and inclusive approach will notably support the operationalization of structural changes with both an intensive and extensive use of gender training, as an instrument for effective gender mainstreaming strategies. Mobilizing considerable gender expertise and relying upon multi-level women in science policy networks, EGERA will also put efforts into the dissemination of its outputs and achievements across the European Research Area.Research Project II VI Yarı İletken Çok Kabuklu Kuantum Nokta Nanokristallerinde Elektron Deşik Çiftlerinin Ekziton Elektronik ve Optik Özelliklerinin HesaplanmasıII VI yarı iletkenlerinde CdSe CdS ZnS ZnSe vb yarıiletken malzemelerden oluşturulmuş çok katmanlı kuantum nokta nano kristallerindeki ekzitonların elektronik ve optik özellikleri değişen sınırlandırma boyutları çoklu ekziton oluşumu dış elektrik alan gibi farklı fiziksel şartlar ve parametreler ile kuramsal olarak araştırmakResearch Project Göreme Kent Meydanı ve Yakın Çevresi Kentsel Tasarım Projesi 1. EtapAbdullah Gül Üniversitesi (Üniversite) ve Göreme Belediyesi (Belediye), bu İş Birliği Protokolü ile karşılıklı kurumsal yarar adına eğitim, bilim, sanat, kültür, sağlık, spor, araştırma, iş birliğine dayalı proje geliştirme ve proje uygulama faaliyetlerinde iş birliği yapmak istediklerini beyan ederler. Bu protokole bağlı olarak Göreme Kent Meydanı ve Yakın Çevresi Kentsel Tasarım Projesi hazırlıkları kapsamında ön çalışmaların, Üniversite akademisyenleri ve öğrencileri tarafından kurulacak ekip tarafından gerçekleştirilmesi için iş birliği yapılması kabul edilmiştir.Research Project Research Project Çocuklar için Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Atölyesi- Oyunlarla SKATÜBİTAK BİDEB uhdesinde yer alan 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında "Geleceği Düşün, Harekete Geç: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Farkındalık Eğitimi" başlıklı etkinlik 15-20 Temmuz 2024 tarihleri arasında tamamlanmıştır. Etkinliğin son günü, projenin katılımcıları tarafından uzmanlar eşliğinde üretilen SKA odaklı etkinlikler ilkokul öğrencilerine uygulanmıştır.Research Project Research Project Okul Öncesi Öğretmenleri İçin STEAM AkademisiGünümüzde, okul öncesi eğitim, çocukların temel gelişim süreçlerine büyük katkılar sağlayan kritik bir aşama olarak kabul edilmektedir. Bu projenin temel amacı, okul öncesi öğretmenlerin eğitim ve öğretim pratiklerini yenilikçi ve yaratıcı pedagojik stratejilerle geliştirerek, öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmalarını sağlamaktır. Proje, okul öncesi öğretmenlerin eğitim ve öğretim pratiklerini yenilikçi ve yaratıcı yöntemlerle geliştirmeyi amaçlamaktadır. Oyun temelli öğrenme, dijital araçlarla desteklenen eğitim, drama, sanat ve fen bilimleri gibi çeşitli pedagojik stratejileri entegre ederek, öğretmenleri eğitim alanındaki son gelişmelerle buluşturmayı hedeflemektedir. Okul öncesi eğitim, çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimini destekleyerek kalıcı bir etki bırakmaktadır. Bu proje, okul öncesi öğretmenlerin kendi eğitim pratiklerini güçlendirmelerini ve yenilikçi pedagojik yaklaşımları benimsemelerini amaçlamaktadır. Projenin hedef kitlesi, eğitim alanında yeniliklere açık olan ve okul öncesi eğitim alanında bilgi ve becerilerini artırmak isteyen okul öncesi öğretmenlerini içermektedir. Proje, interaktif etkinlik çalışmaları, eğitim seminerleri, pedagojik etkileşimli faaliyetler ve dijital kaynaklar aracılığıyla öğretmenlere çeşitli öğrenme deneyimleri sunacaktır. Önerilen proje oyun temelli öğrenme, dijital araçlarla desteklenen eğitim, drama, sanat ve fen bilimleri gibi çeşitli pedagojik stratejileri kapsamaktadır. Eğitmenler, katılımcıların bu stratejileri kendi eğitim pratiklerine entegre etmelerine rehberlik edecek ve etkileşimli öğrenme deneyimleri sunmayı hedeflemektedir. Proje tamamlandığında, okul öncesi öğretmenleri, eğitim pratiklerine entegre edebilecekleri yenilikçi pedagojik yaklaşımları benimseyerek öğrencilere daha etkili ve çekici bir öğrenme deneyimi sunabilecek duruma geleceklerdir. Projeye katılanlar, etkileşimli aktiviteler ve kazanılan bilgi/beceriler aracılığıyla, eğitim süreçlerini zenginleştirme kapasitesine sahip olacak ve öğrencilere daha yaratıcı bir öğrenme ortamı sunma konusunda güçleneceklerdir.Research Project Lise öğrencilerinin gelişimsel ve travmatik sorunlarını çözmeye yönelik dinamik yönelimli kısa yoğun acil psikolojik danışma uygulamasıBu projenin amacı lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorun alanlarını belirlemek belirlenen sorun alanlarının çözümü için dinamik yönelimli kısa yoğun acil psikolojik danışma oturumları gerçekleştirmek ve ortaöğretim kurumlarına kısa süreli etkili bireysel psikolojik danışma uygulamaları olarak sunmaktır Bu araştırmanın hedefleri şu şekilde sıralanabilir 1 Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorun alanlarını sınıflandırmak ve yaygınlıklarını saptamak 2 Belirlenen gelişimsel ve travmatik sorunların çözümü için dinamik yönelimli kısa yoğun acil psikolojik danışma oturumları gerçekleştirerek uygulama modelinin nasıl işlediğini betimlemek 3 Uygulanan kısa yoğun acil psikolojik danışma modelini liselerde görev yapan okul rehberlik servisi çalışanlarına tanıtmakResearch Project Yüksek Performanslı Özgün Organik Optoelektronik Malzemeler ve Aygıtlar GeliştirilmesiMalzeme Bilimi ve NanoteknolojiResearch Project Nişasta Bazlı Yağ İkame Edici Maddelerin Üretimi ve KarakterizasyonuNişasta bazlı yağ ikame edici maddelerin üretimi ve karakterizasyonuResearch Project Situating Auto Work: Engaging with Community in the Rust BeltBu proje ödeneği kapsmında, doktora araştırmasını yürüttüğüm ABD’xxnin New York Eyaleti’xxndeki Buffalo kentine iki aylığına araştırma yapmak ve uluslararası konferans düzenlemek için döndüm. Bu bağlamda otomotiv sektörü çalışanlarına ve yöneticilerine odaklanan bu çalışmalarımın ardından Cornell Üniversitesi ile işbirliği içinde uluslararası bir konferans düzenledim. Bu konferansta 3 adet bildiri sundum.
