Browsing by Author "Bengü, Elif"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Article Application of Team-Based Learning at a Health Science Course: A Case Study(Athens Institute for Education and Research, 2019) Bengü, Elif; 0000-0001-9817-7207; AGÜ, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü; Bengü, ElifThe purpose of this study is to identify students’ reactions to the implementation of team-based learning as an instructional strategy in a pharmacology course in the context of a Turkish university. Team-based learning is defined as an active form of learning that not only encourages individual effort but also team involvement to learn in an academic setting. Team-based learning is one of the learning techniques/methods that is increasingly being used in medical education. Literature shows that in teambased learning students apply the concepts at the time they are learned in the classroom, before the exams, as opposed to traditional lecturing, in which the concepts that are learned are later tested in the exams. Furthermore, research supports that faculty are more engaged with their students in team-based learning, since it affords instructors the ability to readily identify what their students are achieving, as opposed to traditional lecturing or other group approaches. There are limited studies in Turkey that examine the applications of team-based learning in a higher education setting. Therefore, this study describes the use of the team-based learning technique in an undergraduate health science course in Turkey. The initial results indicate that this instructional strategy was beneficial for students’ learning.Research Project Covid-19 Döneminde Uzaktan Yüksek Öğrenim: Nicel ve Nitel Analiz(TUBİTAK, 2020) Türk, Umut; Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Demirtas, Burak Kagan; Bengü, Elif; 0000-0002-8440-7048; 0000-0001-9477-8128; 0000-0001-9817-7207; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Türk, Umut; Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Demirtas, Burak Kagan; Bengü, ElifBu projede COVID-19 pandemisine karsı bir tedbir olarak Türkiye?de 16 Mart 2020 tarihinde baslatılan uzaktan egitim faaliyetlerinin nitel ve nicel analizi yapılmıstır. Arastırmanın disiplinlerarası yapısına uygun olarak, zengin bir veri seti elde edilip, standart ve gelismis ekonometrik teknikler kullanılmıstır. Bunlara ek olarak neden-sonuç iliskisini kurmak amacıyla gelistirilmis modern deneysel ekonomi dizaynı ve nitel arastırma araçlarından yararlanılmıstır. Proje çalısması ilk bölümünde yüz yüze ve pandemi sürecinde uzaktan egitim modelleri ögrenci çıktıları açısından karsılastırılmıstır. Ikinci bölümünde asenkron ve senkron egitim biçimlerinin ögrenci basarısına etkileri arastırılmıstır. Son olarak odak grubu çalısması ile ögrenci ve egitmenlerle görüsülmüstür. Pandemi sürecindeki uzaktan egitim ve yüz yüze egitim çıktıları karsılastırıldıgında, ögrenci çıktıları açısında bir basarı düsüsü olmadıgı gözlenmistir. Bununla birlikte basarıyı belirleyen faktörlerin bu süreçte farklılık gösterdigi ampirik olarak ortaya koyulmustur. Bulgular genis bir örneklemi kapsayan bir anket çalısması ile desteklenmis, nicel arastırma ile gözlenmesi mümkün olmayan ve pandemi sürecindeki uzaktan egitimde ögrenci deneyimlerini anlamak açısından önemli görülen bilgiler, odak grup çalısması ile elde edilmistir.Article COVID-19 UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖNE ÇIKAN FAKTÖRLER: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ(Trakya Üniversitesi, 2022) Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Türk, Umut; Bengü, Elif; 0000-0001-5439-439X; 0000-0002-8440-7048; 0000-0001-9817-7207; AGÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü; Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Türk, Umut; Bengü, ElifUzaktan eğitim uygulamaları üzerine Türkiye’nin ve diğer ülkelerin deneyimi oldukça köklüdür; fakat, COVID-19 dönemindeki uzaktan eğitim, tam hazırlık yapılamadan örgün eğitimin tamamen yerini aldığı bir süreç olmuştur. Bu çalışma, Anadolu’da acil uzaktan eğitim sürecini görece başarılı yöneten bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Çalışmanın amacı COVID-19 uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin deneyimlerini etkileyen sosyo-ekonomik faktörler ile birlikte öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine dair algılarını, zorlandıkları ve/veya olumlu buldukları yönleri tespit etmeyi amaçlamıştır. Makalenin bir diğer önemli çıktısı da uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin motivasyonu ve başarısında fark yaratan sosyo-ekonomik ve toplumsal cinsiyet temelli faktörler olmuştur. Araştırmada 484 öğrenci ile anket ve 3 adet odak grup çalışması yapılmış, sonuçlar tanımlayıcı şekilde makalede paylaşılmıştır. Sonuçların, acil uzaktan öğrenme dönemine görece olarak hazırlıksız yakalanan yükseköğrenim kurumlarına, öğrenci algısını ve deneyimini anlamaları açısından bir kaynak olması beklenmektedir. Aynı zamanda, çalışma ile uzaktan eğitimde ‘hassas/kırılgan’ öğrenci gruplarının tespitinin yapılması ve uzaktan eğitim sürecinde öğrencileri etkileyen sosyoekonomik eşitsizliklerin ortaya konması amaçlanmaktadır.Article "Literally i Grew Up" Secondary-Tertiary Transition in Mathematics for Engineering Students beyond the Purely Cognitive Aspects(De Gruyter Open Ltd, 2023) Vinerean, Mirela; Liljekvist, Yvonne; Bengü, Elif; 0000-0001-9817-7207; AGÜ, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü; Bengü, ElifHigh dropout rates in the first year of undergraduate studies are an expression of the secondary–tertiary transition problem and they seem to be particularly high in those degree programs where specialized mathematics courses are taught in the first year of study. Research shows that students’ difficulties during the transition period cannot be reduced to purely cognitive factors. In this article, we address the secondary–tertiary transition problem in mathematics for engineering students. Based on a questionnaire with focus beyond the purely cognitive aspects, a comparison of the transition problem at three European mid-sized universities is carried out, to identify common challenges and difficulties, as well as differences. The questionnaire concentrates on the four dimensions (personal, organizational, content related, and social) and corresponding critical requirements for a successful transition described in Trautwein, C., & Bosse, E. (2017). The first year in higher education – critical requirements from the student perspective. Higher Education, 73, 371–387. A group of 308 first-year engineering students partook in the study. In the presentation, we highlight students’ perceptions regarding the transition, changes, and challenges they experienced under the above-mentioned four dimensions and discuss similarities and differences between countries.Article Overcoming the Obstacles of Peace Education through Wellbeing Practices(Adıyaman Üniversitesi, 2021) Bengü, Elif; Bilgin, Gülistan Gursel; 0000-0001-9817-7207; AGÜ; Bengü, ElifA growing body of literature reports structural, cultural, social, and political barriers making it challenging and stressful to integrate peace education in teacher education and in-service teacher education programs. To support peace educators in achieving what they stand for, this study proposes integrating wellbeing practices and approaches into the curricula. Drawing from the fields of peace education, educational leadership and policy studies and higher education, this study examines wellbeing as a potentially promising scholarly field to support peace education scholarship. For happiness and life satisfaction, wellbeing links a person's physical, mental, emotional and social health factors not just to internal factors such as optimism, resilience and self-esteem but also external factors such as income, satisfaction at work and social networks. In order to explore the ways wellbeing can contribute to peace education, we first expand on peace education as a controversial and challenging practice especially for practitioners in the field. Next, we discuss wellbeing practices as they relate to educational settings. Finally, we discuss that peace educators can be supported by wellbeing practices to overcome the degrading and demotivating effects of their practices.