Browsing by Author "Aslan, Ahmet"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Acoustic Transformation of Rock-Cut Caves Into Performance Spaces(European Acoustics Association, EAA, 2023) Aslan, Ahmet; Şaher, Konca; Tozoğlu, Ahmet Erdem; 01. Abdullah Gül University; 05.01. Mimarlık; 05. Mimarlık FakültesiCappadocia Region in Turkey is a center of attention as a tourism destination with its rock-cut caves, some of which are being used as performance spaces for concerts, festivals and local entertainment activities. However, these spaces are not fully investigated for their acoustic performance before being transformed into performance venues. This paper reports on the findings of an initial survey which presents a systematic mapping of the rock-cut caves used as performance spaces to locate, explore and document a sample of structures scattered in this historic district. A typological classification based on volume, size, type of tuff rock material and historical original use has been proposed and an acoustic analysis of some selected rock-cut caves has been carried out. The acoustic analysis included reverberation time calculations and simulations based on apparent volume, and tuff stone absorption characteristics, which were studied by other researchers in the area. © 2024 Elsevier B.V., All rights reserved.Master Thesis Çok Amaçlı Müzik Sınıflarının Akustik Performanslarının Deneysel ve Hesaplamalı Yöntemlerle Değerlendirilmesi(Abdullah Gül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Aslan, Ahmet; Metin, Buket; Oktav, Akın; AGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı; 01. Abdullah Gül University; 05.01. Mimarlık; 05. Mimarlık FakültesiOkullardaki eğitimin verimli bir şekilde yapılması sınıflardaki iletişimin kalitesi ile doğrudan ilgilidir. Sınıfların akustik performansları, okullardaki eğitimin kalitesinin tespit edilmesinde kritik rol oynayan faktörlerden biridir. Eğitim mekanlarında iletişimin önemi göz önüne alındığında, müzik eğitimi, temelde duyma işlevine bağlı oluşundan dolayı eğitim yöntemleri arasında işitsel özellikleriyle öne çıkmaktadır. Müzik eğitim sınıfı olarak hizmet vermek üzere belirlenmiş mekanların akustik özellikleri ve performansları, müzik eğitiminin işlevlerine özgü olmalıdır. Müzik sınıflarının, ders anlatımı ve müzik enstrüman provaları için çok amaçlı bir mekân olarak kullanılması okullarda sıklıkla uygulanan bir kullanım şeklidir. Diğer yandan, öğretim faaliyetleri ve müzik pratiklerinin hacim akustiği açısından gerektirdiği koşullar birbirinden farklıdır. Bu nedenle, çok amaçlı müzik sınıflarında işleve uygun akustik koşulların sağlanması, müzik eğitiminin verimli bir şekilde sürdürülebilmesi için gerekli şartlardan birisidir. Bu çalışma, farklı okullarda yer alan üç adet çok amaçlı müzik sınıfının akustik performansını hesaplamalı yöntemlerle analiz etmektedir. Sınıfların bulunduğu okullar Kayseri'deki bir eğitim kurumunun kampüsünde yer almaktadır. Deneysel ve hesaplamalı çalışmaların öncesinde, sınıfların boyutları ve mekânsal kurguları, yapı elemanlarının ve materyallerin özellikleri ve nitelikleri detaylı bir şekilde ortaya konmuştur. Çalışmanın deneysel aşamasında, sınıflarda arka plan gürültüsü ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Ölçüm sonuçları NC (gürültü kriteri) eğrileri ile karşılaştırılarak sınıfların arka plan gürültü seviyeleri değerlendirilmiştir. Çok amaçlı müzik sınıflarının akustik performansları ile ilgili belirli akustik parametreleri elde etmek için odalarda dürtü cevabı ölçümleri yapılmıştır. Hesaplamalı çalışmalarda, mekanların üç boyutlu modelleri bilgisayar ortamında oluşturulmuş ve bu modeller Odeon hacim akustiği yazılımı ile simüle edilmiştir. Gerçekleştirilen akustik simülasyonların uygunluğu, hacim akustiği parametrelerinin ölçümlerinden elde edilen sonuçlar ile simülasyon sonuçları kıyaslanarak denetlenmiştir ve simülasyon modelleri kalibre edilmiştir. Çalışmalardan elde edilen sonuçlar eğitim kurumları için tanımlanmış olan yönetmeliklerde ve literatürde açıklanan uygun parametre değerleri ile karşılaştırılarak çok amaçlı müzik sınıflarının akustik performansları değerlendirilmiştir. Çok amaçlı müzik sınıflardaki akustik problemlerin değerlendirilmesi için bir teşhis prosedürü geliştirilmiştir. Akustik problemlerin kaynakları sınıflarda bölgesel olarak tespit edilmiştir. Değerlendirme çalışmalarından elde edilen veriler ışığında, sınıfların akustik performanslarının iyileştirilmesi için çözüm önerileri tartışılmıştır.Article Citation - Scopus: 1Determination of the Acoustical Performance of Multipurpose Music Classrooms(Taylor & Francis Ltd, 2024) Aslan, Ahmet; Oktav, Akin; Metin, Buket; 01. Abdullah Gül University; 05.01. Mimarlık; 05. Mimarlık FakültesiIt is important to analyse the multipurpose music classrooms (MMCs), where active teaching and music practice are held in the same space, with an eligible acoustical parameter set. In the current study, three different operational conditions (OCs) are introduced to determine such a parameter set, which includes T30, EDT, D50, C80, and STI. The aim of the study is to outline the acoustical performance of the MMCs according to the OCs. The acoustical performance of three MMCs located in three different schools is investigated. For the experimental component of the study, impulse response tests are conducted in the MMCs. The computational analysis incorporates the construction of 3D models of the MMCs. To cope with the epistemic uncertainties, a model update study is performed by synthesizing the experimental and computational outcomes. The results of the updated models are then compared to the regulations and the relevant studies available in the literature.
