Ekonomi Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12573/410
Browse
Browsing Ekonomi Bölümü Koleksiyonu by Author "0000-0001-9477-8128"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
bookpart.listelement.badge Çevrimiçi Deneyler(Akademisyen Kitabevi, 2021) Demirtaş, Burak Kağan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi BölümüEkonomi bilimi deneysel metotların gün geçtikçe daha da fazla kullanıldığı birbilim dalı haline gelmiştir. Gelişen teknoloji ile birlikte deneysel çalışmalar içinkullanılan araçlar da gün geçtikçe artmaktadır. Literatürde ekonomi alanındakideneysel çalışmalar çoğunlukla saha ve laboratuvar deneylerine dayanıyor olsada çevrimiçi deneyler de araştırmacılar için önemli bir alternatif olarak karşımıza çıkmaktadır.Research Project Covid-19 Döneminde Uzaktan Yüksek Öğrenim: Nicel ve Nitel Analiz(TUBİTAK, 2020) Türk, Umut; Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Demirtas, Burak Kagan; Bengü, Elif; 0000-0002-8440-7048; 0000-0001-9477-8128; 0000-0001-9817-7207; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Türk, Umut; Teke-Lloyd, Fatma Armagan; Demirtas, Burak Kagan; Bengü, ElifBu projede COVID-19 pandemisine karsı bir tedbir olarak Türkiye?de 16 Mart 2020 tarihinde baslatılan uzaktan egitim faaliyetlerinin nitel ve nicel analizi yapılmıstır. Arastırmanın disiplinlerarası yapısına uygun olarak, zengin bir veri seti elde edilip, standart ve gelismis ekonometrik teknikler kullanılmıstır. Bunlara ek olarak neden-sonuç iliskisini kurmak amacıyla gelistirilmis modern deneysel ekonomi dizaynı ve nitel arastırma araçlarından yararlanılmıstır. Proje çalısması ilk bölümünde yüz yüze ve pandemi sürecinde uzaktan egitim modelleri ögrenci çıktıları açısından karsılastırılmıstır. Ikinci bölümünde asenkron ve senkron egitim biçimlerinin ögrenci basarısına etkileri arastırılmıstır. Son olarak odak grubu çalısması ile ögrenci ve egitmenlerle görüsülmüstür. Pandemi sürecindeki uzaktan egitim ve yüz yüze egitim çıktıları karsılastırıldıgında, ögrenci çıktıları açısında bir basarı düsüsü olmadıgı gözlenmistir. Bununla birlikte basarıyı belirleyen faktörlerin bu süreçte farklılık gösterdigi ampirik olarak ortaya koyulmustur. Bulgular genis bir örneklemi kapsayan bir anket çalısması ile desteklenmis, nicel arastırma ile gözlenmesi mümkün olmayan ve pandemi sürecindeki uzaktan egitimde ögrenci deneyimlerini anlamak açısından önemli görülen bilgiler, odak grup çalısması ile elde edilmistir.Article Deneysel İktisadın Tarihi(Mustafa SÜLEYMAN ÖZCAN, 2023) Erkuş,Sefa; Demirtaş, Burak Kağan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtaş, Burak KağanBu çalışmanın temel amacı Türkçe yazında görece yeni olan deneysel iktisat alanına, iktisatta kontrollü deneylerin kullanımının tarihsel gelişimine ilişkin referans olabilecek şekilde katkı sunmaktır. Şüphesiz ki deneysel iktisat çalışacak araştırmacılar için deneysel iktisadın tarihsel gelişim sürecini öğrenmek oldukça önem arz etmektedir. İktisatta deneysel yöntemin tarihini öğrenmek araştırmacılara yöntemin geçmişte karşılaştığı sorunları analiz etme imkanı sunarken, yöntemin şimdi ve gelecekteki yönü hakkında yapılabilecek araştırmalar hakkında da ipuçları vermektedir. İktisatta kontrollü deneylerin kullanımına özellikle iktisatçılar uzun süre direnç göstermiş olsa da bugün iktisat alanında kontrollü deneylerin kullanıldığı çalışmaların sıklıkla yayınlandığı görülmektedir. Soğuk savaş döneminde oyun teorik modellerin deneyler yürütülerek sınanması deneysel yöntemin yaygınlaşması için ilk itici güç olmuştur. 80’li yıllardan itibaren insan davranışlarını açıklama çabası ile davranışsal iktisatçıların yürüttüğü deneyler, yöntemin iktisatçılar arasında yaygınlaşmasını sağlayan bir diğer önemli etken olmuştur. 2002 yılında Nobel İktisat Ödülü’nün piyasa mekanizmasını kontrollü laboratuvar deneyleri yürüterek araştırdığı ve deneysel iktisat yöntemine katkıda bulunduğu için Vernon L. Smith’e verilmesi, iktisatta deneysel yöntemin artık ana akım yöntemlerden biri haline geldiğinin de bir tescili olarak göz önünde bulundurulabilir. Deneysel iktisat tarihinin yazımına ilişkin bazı güçlükler bulunmaktadır. Bunlardan biri yöntemin disiplinler arası bir karakter taşıması iken diğeri de deneysel yöntemin erken dönemine ilişkin bilgilerin çoğunlukla kişisel anılara, hikayelere dayanmasıdır . Deneysel iktisadın tarihsel gelişimi incelendiğinde çoğunlukla bireysel tercihler, piyasaların işleyişi ve oyun teorik modellerin teorik öngörülerinin sınanmasına ilişkin deneylerin gerçekleştirildiği görülmektedir. Bu sebeple bu çalışmada da deneysel iktisadın tarihsel gelişimi bu üç ana başlık altında toplanmıştır. Bunlara ek olarak, deneysel iktisadın gelişimine etki eden önemli teorik gelişmelere ve kişilere de çalışmada ayrıca değinilmektedir.Article Laboratuvar Deneyleri ve Kültürel Farklar(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023) Doğan, Abdullah; Demirtas, Burak Kagan; 0000-0003-2581-023X; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Doğan, Abdullah; Demirtas, Burak KaganKültür, bireylerin ekonomik davranışını etkileyen faktörlerden bir tanesidir. Kültürün ekonomik davranışlar üzerindekini etkisinin diğer değişkenlerden ayrıştırılarak ölçümü oldukça zordur. Kontrollü laboratuvar deneyleri diğer değişkenlerin etkisini minimize edebildiği için kültürün ekonomik davranışlar üzerindeki tek başına etkisini incelemek için uygun bir yöntem sunmaktadır. Kontrollü laboratuvar deneylerinin en önemli avantajlarından bir tanesi tekrarlanabilir olmalarıdır. Tekrarlanabilirlik, bir deneysel ekonomi laboratuvarında yürütülen deneyin başka bir laboratuvarda da aynı şekilde ya da bazı değişiklikler yapılarak, farklı katılımcılarla yürütülebilmesidir. Bu çalışma, laboratuvar deneylerinde sıklıkla kullanılan oyunlardan olan ültimatom ve kamusal mal oyunlarına dayanan deneysel çalışmaları kültürel farklılıklar açısından inceleyerek laboratuvar deneyleri kullanılarak kültürün ekonomik kararlar üzerindekini etkisinin ölçülebilirliğini ve deneysel ekonomi yazınındaki çalışmaların bu etkiyi ve bu etkinin kaynağını araştırmada kullanılabilir olup olmadığını tartışmayı amaçlamaktadır. Yaptığımız incelemeler göstermektedir ki sosyal grupları birbirleriyle kıyaslayan çalışmalar aynı deneyin farklı ülkelerde tekrarlandığı çalışmalardan daha tutarlı sonuçlar ortaya koymaktadır. Ültimatom oyununa dayanan çalışmalar kültürel farklılık açısından incelediğinde, topluluklar arası dini inanç temelli farklılıkların, otoriteye duyulan saygının, partizanlığın ve oyunun oynandığı kişilerin etnik kökenleri sebebiyle ayrımcılığın sonuçlar üzerinde etkileri olduğu görülmektedir. Kamusal mal oyununa dayanan deneysel çalışmalara bakıldığında ise katılımcıların içinde yetiştikleri kültüre has sosyal normların, cinsiyetin ve katılımcıların içinde yaşadıkları ekonomik sistemin kararlarında önemli etkileri olduğu görülmektedir.Article LABORATUVAR DENEYLERİNDE GERÇEK-EMEK GÖREVLERİ(Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Derneği, 2023) Demirtaş, Burak Kağan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtaş, Burak KağanEkonomi biliminde kullanılan laboratuvar deneyleri birçok teknik özellik bakımından birbirinden farklılaştırılmaktadır. Bu teknik özelliklerden biri de deneyin gerçek-emek görevi içerip içermediğidir. Gerçek-emek görevi, deney katılımcılarının deney esnasında gerçek bir iş üzerinde çalıştıkları, zaman ve emek harcadıkları ve bu şekilde performans seviyelerini belirledikleri, sonucunda belirli bir miktarda para kazandıkları görev olarak açıklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı deneysel ekonomi çalışmalarında sıklıkla kullanılan gerçek-emek görevlerini incelemek ve gerçek-emek görevi içeren deney yürütecek araştırmacıların karşılaşabilecekleri olası sorunları tartışmaktır. Bu inceleme kapsamında, literatürde sıkça kullanılan gerçek-emek görevleri dört başlık altında toplanmıştır: Matematiksel işlemlere dayalı gerçek-emek görevleri, bulmaca tarzındaki gerçek-emek görevleri, kaydırma çubuğu görevi ve kelime şifreleme görevi. Deney için hangi gerçek-emek görevinin seçildiği çalışmanın sonuçları açısından önemlidir zira sonuçların hatalı şekilde yorumlanmasına sebebiyet verebilme ihtimali vardır. Çalışma sonucunda, öğrenme etkisi, görevin sıkıcılığı ve görevin gerektirdiği yetenekler yaşanabilecek olası ölçme hatalarının kaynağı olarak görülmektedir. Öğrenme etkisi ve görevin sıkıcılığı özellikle denek-içi tasarımlarda problemlere sebebiyet verebilirken, yetenek farklılıklarının ise özellikle denekler-arası tasarımlarda ölçme hatalarına neden olabileceği bulgularına ulaşılmıştır.bookpart.listelement.badge Sahada Laboratuvar Deneyleri(Gazi Kitabevi, 2022) Demirtaş, Burak Kağan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtaş, Burak KağanEkonomi alanında kullanılan deneysel yöntemlerin sınıflandırılmasına dair tartışmalar ekseninde sahada laboratuvar deneylerinin özellikleri incelenmektedir.Article Spillover effects of the minimum wage introduction based on horizontal fairness: A lab experiment(JOHN WILEY & SONS LTD, 2022) Demirtas, Burak Kagan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtas, Burak KaganThis paper analyses how a minimum wage introduction affects reservation wages and wage offers based on horizontal fairness with a lab experiment with two experimental settings. The first experimental setting was applied to two types of workers (low or high skills), whereas there are one type of workers in the second setting but two types of sectors, covered and uncovered sectors, depending on whether the minimum wage is enforced. Results show the minimum wage introduction generates spillover effects on the high-skilled workers' reservation wages and wage offers, whereas there is no evidence of the spillover effect on the uncovered sector.Article Student performance under asynchronous and synchronous methods in distance education: A quasi-field experiment(ELSEVIER SCI LTD, 2022) Demirtas, Burak Kagan; Turk, Umut; 0000-0002-8440-7048; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtas, Burak Kağan; Turk, UmutThis study examines student performance under asynchronous and synchronous methods in a microeconomics course during COVID-19 pandemic. We conduct a quasi-field experiment in a state university in Turkey. In the experiment, students were divided into synchronous and asynchronous groups and were taught the same weekly material of microeconomics by the methods respective to their group. At the end of the week, both groups took the same multiple question test. Our results showed that asynchronous group performed significantly better than the synchronous group. While showing the comparative advantage of the asynchronous method, our study also underlines the importance of interaction between instructors and students. We discuss our findings from a socioeconomic perspective, where we argue that the flexibility that the asynchronous method offers might have compensated for the accessibility issues (internet and/or computer) during the COVID-19 outbreak. As a policy recommendation, universities can offer lectures with a recorded option to allow students to interact with the course material multiple timesbookpart.listelement.badge Using Nudges to Reduce Cheating in Exams: A Randomized-field Experiment(Duvar, 11.10.2023) Burak Kağan Demirtaş; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi BölümüCheating behavior is a significant problem within the education system. This study aims to mitigate cheating behavior through the implementation of various nudges. A randomized field experiment was conducted at a Turkish state university, involving a control group and three treatment groups. Students in the treatment groups were exposed to different nudges. The first treatment involved kindly discouraging cheating, while the second prompted students to consider whether cheating was fair to their friends and society. The third treatment asked a question to encourage reflection on the negative consequences of cheating. The results indicate that merely instructing students not to cheat had no impact on their behavior. However, the prevalence of cheating was lowerwhen students were encouraged to recognize the unfairness of cheating to their peers and society. Furthermore, cheating was reduced in the third treatment, although the nudge's effect was less pronounced than in the second treatmentin average however the difference is not statistically significant.Article Vergi Uyumu Davranışı ve Laboratuvar Deneyleri: Bir Yazın Taraması(Hazine ve Maliye Bakanlığı, 2021) Demirtaş, Burak Kağan; 0000-0001-9477-8128; AGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümü; Demirtaş, Burak KağanBu makalenin amacı, bireylerin vergi kaçırma davranışlarını analiz etmek için yürütülen laboratuvar deneylerine dayalı yayınların bir yazın taramasını yapmaktır. İktisat biliminde deneysel çalışmalar gün geçtikçe önem kazanırken Türkçe İktisat yazınında deneysel çalışmalar yok denecek kadar azdır. Bu makalede yazında bulunan çalışmalar özellikle deneysel tasarım açısından incelenmektedir; zira bu makale, laboratuvar deneyleriyle ilgili farkındalığı artırmayı da hedeflemektedir. Çalışmada mümkün olduğunca farklı deneysel tasarımlara dayanan çalışmalar tercih edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca laboratuvar deneylerine getirilen eleştiriler de tartışılmaktadır. Makale, laboratuvar deneylerinden elde edilen sonuçların önemli olduğu ve saha deneyleri ile desteklenmesinin faydalı olacağı sonucuna varmaktadır.