Hızlı Tren Hizmetlerinin Bölgeler ve Kentler Üzerindeki Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Etkilerinin İncelenmesi

dc.date.accessioned 2025-11-08T13:51:13Z
dc.date.available 2025-11-08T13:51:13Z
dc.description.abstract Japonya’da ilk hızlı tren hattının açıldığı 1964 yılından bugüne dünyada bu hizmeti kullanan 14 ülke bulunmaktadır. Hızlı trenin kullanıldığı ülkelere bakıldığında ekonomik olarak çoğunlukla gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkeler olduğu görülmektedir. Bunun başlıca sebebi hizmetin sağladığı zaman tasarrufu ve maliyetlerde yaşanan düşüklüğe bağlı verimliliktir. Çalışmanın amacı Türkiye’de uygulamaya geçmiş Konya-Ankara hattının verimliliğini ulaşım yönünden ölçerek benzer ülkelerle karşılaştırmasını yapmak ve gelecek dönemde yapılması düşünülen hatlara girdi oluşturmaktır. Çalışma kapsamında Türkiye’de ilk uygulama hatlarından olan Konya-Ankara arası hızlı tren hattının bölgeye olan sosyo-ekonomik ve mekânsal etkileri ulaşım yönünden incelenecek ve bu çerçevede bir model kurgulanacaktır. Oluşturulacak modelle geleceğe yönelik simülasyonlar yapılacaktır.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12573/5582
dc.title Hızlı Tren Hizmetlerinin Bölgeler ve Kentler Üzerindeki Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Etkilerinin İncelenmesi
dspace.entity.type Project
gproject.coinvestigator Baş, Ahmet
gproject.coordinator Yüzer, Mehmet Ali
gproject.grantamount 10000
gproject.grantcurrency TRY
gproject.grantduration 54 ay
gproject.status Tamamlandı
project.endDate 21.09.2020
project.startDate 01.03.2016
relation.isOrgUnitOfProject 665d3039-05f8-4a25-9a3c-b9550bffecef
relation.isOrgUnitOfProject.latestForDiscovery 665d3039-05f8-4a25-9a3c-b9550bffecef

Files

Collections