2025-11-082025-11-08https://hdl.handle.net/20.500.12573/5582Japonya’da ilk hızlı tren hattının açıldığı 1964 yılından bugüne dünyada bu hizmeti kullanan 14 ülke bulunmaktadır. Hızlı trenin kullanıldığı ülkelere bakıldığında ekonomik olarak çoğunlukla gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkeler olduğu görülmektedir. Bunun başlıca sebebi hizmetin sağladığı zaman tasarrufu ve maliyetlerde yaşanan düşüklüğe bağlı verimliliktir. Çalışmanın amacı Türkiye’de uygulamaya geçmiş Konya-Ankara hattının verimliliğini ulaşım yönünden ölçerek benzer ülkelerle karşılaştırmasını yapmak ve gelecek dönemde yapılması düşünülen hatlara girdi oluşturmaktır. Çalışma kapsamında Türkiye’de ilk uygulama hatlarından olan Konya-Ankara arası hızlı tren hattının bölgeye olan sosyo-ekonomik ve mekânsal etkileri ulaşım yönünden incelenecek ve bu çerçevede bir model kurgulanacaktır. Oluşturulacak modelle geleceğe yönelik simülasyonlar yapılacaktır.Hızlı Tren Hizmetlerinin Bölgeler ve Kentler Üzerindeki Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Etkilerinin İncelenmesi